Cin Fikir Web

28 Ağustos 2011 Pazar

Kim Korkar Sosyal Medyadan

http://ping.fm/qiEfu

“Yarın facebook fan sayfanızı hemen yayına alalım.”
“Size şöyle bir oyun yapalım, çok fazla tutar.”
“Facebook’ta patlayacak bir viral video çekelim.”
“Bloggerlara ürünlerimizden gönderelim, onlar bizi yazacaklar zaten.”
diyenlerden tutun da
“Facebook’ta bayan profili oluşturup arkadaş sayısını artırırız, sonra da
bu kişilere ürünümüzle ilgili tanıtıcı reklamları paylaşırız.”
fikrini önerenlerin olduğu bir ortamda sosyal medya iletişimi yapmak ve kurgulamak da
markalar için gerçekten zor.

Bunu görüştüğüm onlarca marka yöneticisinden duymak da işin vehametini gösteriyor.

Durum böyle olunca markalar sosyal medya iletişiminden haliyle korkuyorlar.
Yöneticilerin kafaları çok karışmış. Şu ana kadar ya hiç adım atamamışlar ya da her attıkları adımda korkarak davranmışlar.

Kötü haberler böyleyken, güzel haber ise şu: Çoğu marka sosyal medyanın
öneminin farkında ve harekete geçmek istiyor. Bazıları çoktan başladı
az bir kısmı ise hızlı bir şekilde sosyal medyada öncü olmak için
bütçelerini dahi artırıyor…

Anlayacağınız sosyal medyada konuşacak cesur markalar ve onlara
doğru iletişimi sunacak ajanslar hala aranıyor...

Samet Ensar Sarı
http://ping.fm/pzhve

27 Ağustos 2011 Cumartesi

http://goo.gl/IVrMW olaaaylar olaaylar...

23 Ağustos 2011 Salı

Web Tasarımı ve SEO hizmetlerinde standartları CinFikir ile aşın... http://CinFikir.com

15 Ağustos 2011 Pazartesi

Erdoğanlar Uluslar Arası Nakliyat www.erdoganlarnakliyat.com Ağır Nakliyat ve Proje Taşımacılığı alanında uzaman...

13 Ağustos 2011 Cumartesi

Ankara'da Güzellik: Site Ankara'nın güzellik rehberi olma hedefiyle yola çıktı, büyümeye ve gelişmeye devam ediyor... http://goo.gl/x9JEQ

Projelerimizi sizlere tanıtıyoruz... İlk ve en güçlü projemiz olan Eryaman.biz 6 yılı aşkın süredir faaliyette... http://goo.gl/V94xd

9 Ağustos 2011 Salı

E-Ticarette Yeni Moda Tek Ürüne Odaklanmak

Son dönemlerde internet yatırımları incelendiğinde, “Private Shopping” (özel alışveriş) sitelerine yapılan yatırımlardaki yoğunluk dikkat çekiyor, online alışverişe yeni yeni alışan tüketiciler şimdi de davetiyeyle giriş yapılan, marka ürünlerin ucuza satıldığı bu sitelere yöneliyor, buna paralel olarak yatırımlar da bu tarafa kayıyor.

Şu an Türkiye’de yaklaşık 6.06 milyon online alışveriş kullanıcısı var. 2014 yılında Türkiye’de 26 milyon online alışverişçi olacağı tahmin ediliyor.

Yeniler Geliyor...
Online alışveriş yapan toplam kullanıcıların yaklaşık yüzde 20’si private shopping siteleri kapsıyor. Bu trendin önümüzdeki dönemde de devam etmesi de bekleniyor. Online alışverişte private shopping sistemi Markafoni ile başladı Limango ve Trendyol ile devam eden süreçte yeni bir private shopping pazarı oluştu. Bu üç büyüğün diğer firmalar izledi... Milyonlarca kullanıcıya ulaşan bu sitelerin çok ilgi görmesinin ardından sektöre yeni şirketler de girmeye devam ediyor.

Niş Pazar Oluştu
Sektörde dikkat çeken yeni bir eğilim ise private shopping sisteminin içinde de yeni niş alanların oluşması, bu sistemle online alışveriş sitelerinden her türlü ürüne ulaşılabilirken şimdi de tek ürün odaklı özel davetiye ile alışveriş yapılan siteler ortaya çıkmaya başladı.

Yeni Girişimler Devrede
Bir diğer konsept ise dekorasyon. Bu alanda faaliyet gösteren Evim.net, ev dekorasyonu ve ev yaşamına yönelik ürünler sunuyor. Diğer özel alışveriş siteleriyle benzer modelde çalışan Evim.net Reklam Store’un da kurucusu olan OZN Medya’nın bir girişimi.

Özel alışveriş kulüpleri bu şekilde artarken, sundukları kampanyaların takibi de önem kazanıyor. Tek tek bu alışveriş kulüplerine girip o gün hangi kampanyalar olduğunu incelemek, kullanıcıların oldukça fazla zamanını aldığı düşünülerek yeni bir girişim de devreye girdi.

Tüm kampanyaları tek bir sistemde sunma fikrini düşünerek kurulan Alısveriskulupleri.com da özel alışveriş kulüplerinin oluşturduğu bir girişim olarak ortaya çıkıyor. 13 özel alışveriş sitesini tek bir çatı altında toplayarak kullanıcılarına zamandan tasarruf ettirmeyi amaçlayan site, özel günlük kampanya bilgilerini e-posta yoluyla yolluyor.

Yatırımlar Devam Edecek
Yeni girişimler devreye girerken pazarda var olan şirketler de farklı alanlarda yatırımlar yapmaya devam ediyor. Önümüzdeki dönemde online alışveriş siteleri arasındaki kişiye özel ürün saranlar ve niş yani tek bir ürün grubuna odaklı sitelerin yaygınlaşacağını söyleyen Markafoni Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari, Markafoni grup şirketlerinin bu konuda moda severleri çok heyecanlandıracak bir girişimi olacağını söylüyor. Şu anda gizli tutulan projenin tek ürüne odaklı bir site olacağının bilgisini verelim. Özel marka işbirliklerinin süreceğini ifade eden Limango Türkiye Genel Müdürü Gülfem Toygar da farklı kategorilerdeki büyümeye yönelik yakın dönemde farklı sürprizlerinin de olacağını söylüyor. Trendyol.com ise mobil internet kullanıcısına yönelik planlar yapıyor. İnternete mobilden ulaşımın hızla arttığına dikkat çeken Trendyol.com kurucu ortağı Demet Mutlu, “Biz de önümüzdeki dönemde mobile ağırlık vereceğiz” diyor.

İlk yıl için 20 milyon lira civarında ciro beklediklerini söyleyen Daybuyday Genel Müdürü Dinç Artman, önümüzdeki dönemde de ürün bazında ihtisaslaşmış private shopping sitelerinin artacağını düşünüyor. Dinç Artman, “ Private shopping konseptine ilave olacak yeni iş modeli çalışmalarımız olacak, fakat geliştirme aşamasında olduğumuz için şimdilik gizli tutuyoruz” diyor. Bu yatırımlarla birlikte pazarda yeni bir çok girişimin olacağını beklemek mümkün.

Sizde bir an önce www.cinfikir.com ile sitenize kavuşun...

8 Ağustos 2011 Pazartesi

Bu güne kadaaar neler yaptık neler =))) http://ping.fm/Xd3Uq